“Tak payah nak ajar kita jaga..,” – DS Aliff Syukri ‘Perang Mulut’ Dengan DSV Dedah Punca Kenapa Ikannya m4ti

Ekoran insiden kerugian lebih RM300,000 apabila kira-kira 500 ekor Ikan Kelah belaannya m4ti, usahawan Datuk Seri Aliff Syukri menyelar tindakan netizen yang mengkritik dan membuat tuduhan ke atas dirinya.

Ulas Aliff menerusi laman Instagram, ikan tersebut m4ti disebabkan kekurangan oksigen, bukan berpunca daripada khilaf dirinya.

“Tak payah nak ajar kita jaga ikan kalau nak ajar jumpa jee.

“Ikan m4ti sbb ribut dan api m4ti pengawal tido… bukan sbb abg.. abg tgh sedih ni.. patutnya suport lah abag.

“Abang ni kan menyampah betul lah ada jee yg x kena.. bukan salah abg.. tak payah nak ajar ajak abang macam mana cari jaga ikan.. abang dah lama jaga ikan koi jelun,kelah ni.. jaga je ikan awak tu .. x pyah Ajar2 kita.

“Ikan kita-kita dah bela lama dah pun sebelum awak bela ikan abg dah bela.. apa masalahnya tak payah nak perli-perli kita.. @datoserivida .. ikan kita semua ori koi jelun bukan local koi.. lain kali jumpa jee deal depan2 kan senang,” jelasnya dengan menyebut nama Datuk Seri Vida.

Video

Terdahulu, Vida pernah meninggalkan komen mendakwa ikan belaan penyanyi Jom Raya ini m4ti disebabkan air keruh.

“Tak bole campur semua jenis ikan dalam 1 kolam..kena virus..filter tu pun tak bersih..air keruh..tukar air.

“Kena kluarkan ikan semua dulu..ikut jenis..quarantin dulu..taruk ubat….pengalaman sy,” komen Vida pula.

Foto : Instagram DS Aliff Syukri

Komen netizn

Betul jugak kata2 dan nasihat DSV tu.. Ikan x boleh terlalu byk dlm satu kolam, peredaran oksigen dlm air kolam kurang.. Air menjadi keruh.. Nasihat yg elok dan berguna tu kita ambil.. Jgn kita ego sampai merugikan beratus ribu ringgit buat apa..

Jarag lah xmenunjuk…sendri on live pas to menagis teriak2 ,berlakon no 1..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *