Allahu Robbi, Ini coretan teman Yang tertembak arwh Mejar Zahir yang sungguh mengharukan

โ€œZahir, ko bersedia ke buat keja giler ni dgn akuโ€Ye tuan, sy sanggup mat1 demi menaikkan nama GGKโ€.. Ni la ayat last sblm aku tidur mlm td ๐Ÿ˜“.. Ramai yg tk putus memberi semangat & tk kurang juga yg mencac1/memak1.. Menumpang pujian bila berjaya & menambahkan tekanan bila gagalโ€ฆ

Cukup la diamkan diri dr kata2 yg menjatuhkan moral..aku wajib menanggalkan uniform tentera selamanye selepas ni. Sepatutnya aku yg mat1 bukan arwah.. aku mmg tk layak jd komando.. Semoga takdir hidup selepas ini dipermudahkan..

Aku redho & pasrah.. Semoga Allah memberkati & tau niat aku & arw@h..๐Ÿคฒ๐Ÿป๐Ÿคฒ๐Ÿป..Aku masih di IPK Kepayan di Kota Kinabalu.. kawan2..Tolong doakn aku utk pulih seperti biasa๐Ÿ˜ž

C&P dari posting page sahabat.

Admin minta semua fans PageRGK yang sayang dan menghargai peng0rbanan perajurit komando agar dapat memberikan komen2 semangat dan doa kalian agar sahabat arw@h Mejar Zahir (admin tak mahu sebut namanya) yang terlibat semasa demo tempoh hari Tabah menempuh ujian yang amat getir ini.

SEMOGA BELIAU MEMBATALKAN NIAT NYA UNTUK KELUAR BARIS.

Perkongsian dari Skuad Arw@h Mejar Mohd Zahir bin Armaya

โ€œIzinkan aku kongsi cerita aku dengan Arw@h tadi dan apa yg aku tgk dah terbukti kebesaran Allah utk Arw@h. Aku ada dengan arwah sebelah dia masa kejadian. Tangan dia ketar2 tahan sak1t. Tu la KOMANDO, sikit pun tak terkeluar perkataan aduh sak1t dari mulut Arw@h.

Masa tengah sibuk, org Sg bagi first aid dkt arwah aku dan bisik dkt telinga Arwah, sebilang masa arw@h sebut Allahu Akbar. Sampai la Arwah naik ambulans. Aku pi tgk dkt Hospital masa Arw@h dah tak dak sbb ikut PTD jadi boleh masuk sampai ke dalam. Apa yang aku tgk, subhanallahโ€ฆ

Muka senyum, jernih, ada peluh-peluh sikit, muka terletak elok, ada air bertakung dalam mata. Aku Igt balik itu la tanda org yang mati Syah1d. In Sha Allah.

Aku pegang kaki arwah, aku cium tangan dia, aku cakap Skot masa hang dah habis, masa aku tak tau bila. Terima kasih belanja aku teh tarik semalam. Aku menang1s tak berhenti. Sbb tu aku rasa kita kena berhenti buat spekulasi, sbb bukti yang arwah org baik dah Allah tunjuk.

Kesilapan ka apa ka bukan kerja kita nak tentukan. Semua kerja Allah. In Sha Allah memang pemergian arw@h menyed1hkan Tapi cara Allah sambut arw@h aku dah nampak. Jadi skot2 Jom kita doa pada Arw@h dan keluarga semoga dirahmati Allah sentiasa.โ€

Alfatihahโ€ฆ

ุงูู†ู‘ุง ู„ูู„ู‡ู ูˆูŽุงูู†ู‘ุง ุงูู„ูŽูŠู’ู‡ู ุฑูŽุงุฌูุนูˆู†

ุฃูŽู„ู„ูŽู‘ู‡ูู…ูŽู‘ ุงุบู’ููุฑู’ู„ูŽู‡ู ูˆูŽุงุฑู’ุญูŽู…ู’ู‡ู ูˆูŽุนูŽุงููู‡ู ูˆูŽุงุนู’ูู ุนูŽู†ู’ู‡ู ูˆูŽุฃูŽูƒู’ุฑูู…ู’ ู†ูุฒูู„ูŽู‡ู ูˆูŽูˆูŽุณูุนู’ ู…ูŽุฏู’ุฎูŽู„ูŽู‡ู ูˆูŽุงุบู’ุณูู„ู’ู‡ู ุจูุงู„ู’ู…ูŽุงุกู ูˆูŽุงู„ู’ุซูŽู„ู’ุฌู ูˆูŽุงู„ู’ุจูŽุฑูŽุฏูุŒ ูˆูŽู†ูŽู‚ูู‘ู‡ู ู…ูู†ูŽ ุงู„ู’ุฎูŽุทูŽุงูŠูŽุง ูƒูŽู…ูŽุง ู†ูŽู‚ูŽู‘ูŠู’ุชู ุงู„ุซูŽู‘ูˆู’ุจูŽ ุงู„ุฃูŽุจู’ูŠูŽุถูŽ ู…ูู†ูŽ ุงู„ุฏูŽู‘ู†ูŽุณูุŒ ูˆูŽุฃูŽุจู’ุฏูู„ู’ู‡ู ุฏูŽุงุฑู‹ุง ุฎูŽูŠู’ุฑู‹ุง ู…ูู†ู’ ุฏูŽุงุฑูู‡ู ุŒ ูˆูŽุฃูŽู‡ู’ู„ุงู‹ ุฎูŽูŠู’ุฑู‹ุง ู…ูู†ู’ ุฃูŽู‡ู’ู„ูู‡ู ูˆูŽุฒูŽูˆู’ุฌู‹ุง ุฎูŽูŠู’ุฑู‹ุง ู…ูู†ู’ ุฒูŽูˆู’ุฌูู‡ู ุŒ ูˆูŽุฃูŽุฏู’ุฎูู„ู’ู‡ู ุงู„ู’ุฌูŽู†ูŽู‘ุฉูŽ ุŒ ูˆูŽุฃูŽุนูุฐู’ู‡ู ู…ูู†ู’ ุนูŽุฐูŽุงุจู ุงู’ู„ู‚ูŽุจู’ุฑู ูˆูŽู…ูู†ู’ ุนูŽุฐูŽุงุจู ุงู„ู†ูŽู‘ุงุฑู

Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya.

Semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Luahan Hati Teman Seperjuanganโ€ฆ

Kami faham undang2 dan procedure yang perlu sahabat kami Lt Col Razahar tempohi selepas apa yang berlaku. Kami juga akur dan menghormati perintah atau apa sahaja hukuman yang dikenakan keatas sahabat kami yang bersalah.

Tetapi Mindef dan pihak pengurusan tertinggi ATM juga perlu mengambil kira risiko DEMO yg dibuat oleh setiap anggota yang terlibat. Sahabat2 kami berlatih setiap hari untuk mendapatkan kesempurnaan DEMO yg akan dipertontonkan.

Bukan hanya kerana soal keselamatan tetapi juga menjaga Maruah ATM itu menjadi keutaaman agar sebarang kejadian semasa demo dipersembahkan tidak memalitkan a1b di muka PANGLIMA DAN MENTERI YG HADIR menyaksikan nya.

Oleh itu, Tuan2, Dato Panglima dan Menteri dari diambil tindakan pada sahabat kami baik bagi penumpuan kepada asset dan peralatan yang lebih baik untuk kami yakin dan percaya untuk menggunakannya sebagai alat mempertahankan diri.

Sumber; Rejimen Gerak Khas

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *